Start van week 5! - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Ingrid Klaassen - WaarBenJij.nu Start van week 5! - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Ingrid Klaassen - WaarBenJij.nu

Start van week 5!

Door: Ingrid Klaassen

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

02 Juni 2011 | Spanje, Malgrat de Mar

Ik zal proberen dit verslag een beetje duidelijk te houden ;)

@Lester: M’n coördinator rijdt een Honda Prelude 1994, en zo rijden er veel van dat soort bakken hier rond. Je mist wat :P
@Extase: Een mooie verassing had ik! Vanaf dinsdag is hier in Pineda de Mar voor 1 week lang een rockabilly festival! Wat inhoud dat er veel mensen in die stijl hier rond lopen, op straat en als gast in ons hotel, en leuke muziek natuurlijk.
@Lester en Jimmy: op dat festival staat… Si cranstoun! Van die CD die we kregen op een tankstation in Duitsland richting WFF
@Mam: Zoals m’n rooster er nu uit ziet ben ik elke woensdag vrij. Ivm met jullie bezoekje volgende week, zou ik eventueel kunnen vragen om een andere dag, maar dan moet ik wel van te voren weten welke :) (Vrijdag kan alleen niet, dan is het dans training tot 15:00) En in welk hotel zaten jullie ook alweer? Ook zal ik even dat meeneemlijstje maken :)
@Huize Archibald: Er ligt hier een kado’tje voor jullie!
@Bas: Ik mis je grapjes!
@Opa: Hoe gaat het met je??

Dan nu over m’n dagen hier.
Woensdag vorige week had ik vrij. Ben samen met Mare naar het strand geweest. Voor het eerst gezwommen in de zee, koud! Maar toch wel lekker.
Vrijdag hadden we weer training. Ik hou van dansen en vind het erg leuk, de pasjes zijn te doen, maar mijn enige probleem is: onthouden. Mijn geheugen is echt een ramp en dat is echt vervelend. Maar ik blijf gewoon oefenen en oefenen. ’s Avonds hadden we Flamenco Show, was leuk om te zien. Nou zie ik alle shows elke week dus het gaat vervelen, maar ach, het was gezellig.
Zaterdag was een minder goede dag. De avond was grappig, Barca had de Champions League gewonnen van voetbal en het was dus een groot feest. Aida (grote Barca fan bleek) ging heerlijk uit haar plaat. Maar helaas was er ook het nare: Merel moest zondag naar huis, dit was haar laatste avond. Het was een lang getob maar uiteindelijk moest ze alsnog naar huis vanwege haar pink. Erg vervelend want het was een erg toffe meid, maar ik hoop dat het voor haar uiteindelijk beter is. En natuurlijk dat ze misschien nog terug mag komen. Zo zie je maar weer, hoe snel het hier gaat. We zijn hier nu precies 4 weken en iedereen kent iedereen.
Zondag moest ik alleen werken, maar met die ‘grote’ hoeveelheid gasten is dat geen probleem. In de middag wat decoratie gemaakt voor de shows. Na het werk naar Blanes geweest met Xavi met de auto. Daar heerlijk op een mooi terras gezeten in de zon en gekletst, het was echt heerlijk. Na 4 uurtjes weer terug gebracht naar Pineda Palace om nog even te werken. 2 Uur later weer opgehaald door Xavi om met Aida en Arlan naar de Aloha te gaan. Een café in Santa Susanna. En daarna weer heerlijk te bed. (In m’n oh zo fijne, harde, stene, hotelbed haha.)
Hmm, maandag en dinsdag waren gewoon normale werkdagen. Sommige delen van de dag alleen werken, sommige met 2 of 3 personen.
Gisteren, woensdag, weer vrij. ’s Nachts na het stappen tosti’s gegeten bij Nick. (Een tof manneke dat hier werkt in een eettent, ook Nederlands. M’n praat en knuffel maatje.) Woensdag overdag met Mare op pad! We zijn naar het station gegaan, hebben gewoon een trein gepakt, en zijn uitgestapt bij het eerste plaatsje wat er wel leuk uit zag met een mooi strand. Half uur rond gewandeld, toen naar Mataró, bleek dat we het station met ons kaartje niet uit konden haha. Lekkere bak koffie gepakt, met de trein naar Pineda de Mar en daar Arlan even vermaakt op z’n werk. Na een uur terug naar Malgrat de Mar, even gewinkeld. Om 9 uur richting de Pepermolen voor internet, maar dat werkte helaas niet! En om kwart over 10 kwam Xavi naar de Pepermolen om even uurtje te chillen :) En voor de verandering ’s avonds niet een biertje of wat anders gepakt maar lekker op bed, dit reisverslag typen!

Overige dingen..
Vrijdag krijg ik m’n beoordeling. Dit is met m’n coördinator Cristhian. Nou kan ik het met de meeste goed vinden, maar hem en mij, er is 1 of andere muur tussen ons. Ik weet niet waarom en hoe dat zo is gekomen, het is vanaf het begin al zo. En ik denk dat ik dat vrijdag ook ter sprake ga brengen.

Ook heb ik mail gehad van school over de winterstage. Heb dus aangegeven naar Lanzarote te willen voor animatie stage. Ik ben benieuwd wanneer ik (via internet) moet solliciteren!

Dan is er hier ook nog de omgang met de Spanjaarden/Catalanen. Iets wat je op een vakantie trip niet hebt maar nu dus wel, is ook het contact met hun en de plekken waar je dan komt en de verhalen die je hoort. Echt super tof!! Jullie kennen me, ik hou van cultuur en wil graag de echte bewoners leren kennen, en dat is nu dus het geval! :)

Jullie zien ook een naam misschien nu, en later, wat vaak voorbij komen haha. Een interessant persoon, een collega van me. (Nee mensen, niks gebeurd, maar wel iemand met wie ik gewoon kan praten over meer dan bier werk en gelul.)

Nu nog 1 week en dan komt het eerste bezoek! Mam met haar vriendinnen, ik kijk er zeer naar uit! :D

Ook is trouwens Pineda Palace echt nu het rampenhotel joh. 2 Weken geleden was er een dronken Zwitser die het leuk vond een brandweerslang te pakken en op zijn verdieping en kamer rond te spuiten. Gevolgd door een waterval van zijn balkon op het terras. 1 Week geleden stond spontaan het hele restaurant echt flink blank, er was wat kapot. En afgelopen nacht is er een (dronken) IJslander bezig geweest. Hij heeft een ruit ingeslagen en al, omdat ie meende dat ie was buiten gesloten.

Kortom: Ik vermaak me hier nog steeds op m’n best! Het hotel is nogsteeds leeg, maar daar komt wel verandering in. Spaans en de dansjes zijn nogsteeds moeilijk, maar blijven oefenen. Laatst voor het eerst heimwee moment gehad, maar gelukkig was Nick toen erbij. En ik besef gewoon nogsteeds niet dat ik hier zo lang zal zijn en dat ik überhaupt zo ver van huis ben. Ik leef dag na dag :)

  • 02 Juni 2011 - 20:27

    Smam:

    Fijn te lezen Ingrid, dat je het zo goed naar je zin hebt! Spannend morgen met je stagebeoordeling, maar ik hoop samen met jou het beste en ja, je bent er om te leren! Je lijstje, die heb ik bekeken, ik miste dikke Dennis, hoeft hij niet mee?:) Je Spaans al verstaanbaar? Nog een paar daagjes en dan ga ik al aan het pakken, we hebben er alle 3 zin in! En vrij nemen? We zijn in de buurt en jij bent regelmatig een paar uur vrij, dus we zien elkaar zeker wel.En is het er koud 's avonds? xxxxxxxxxxxx

  • 02 Juni 2011 - 22:31

    Evelien:

    Chicka! Te echo de menos! *vertaling: Ik mis je! *

    Fijn om te horen dat alles goed gaat. Over een maandje ben ik jarig en ik baal wel dat je er niet bij kan zijn :( Ik wil echt nog naar je toe komen! alleen even regelen met wie en wanneer.. k kan vakantie nemen wanneer ik wil aangezien ik zoveel werk :P Dan moeten ze me maar een week missen hoor :) Zolang ik je maar weer even kan zien!
    K mis ook mn maatje om enge mannen af te schrikken! hahaha

    Adios wijffiej! dikke kus en een lange knuffel

  • 03 Juni 2011 - 12:18

    Dennis:

    hey meid

    ben echt nieuwsgierig naar het cadeautje :) ga proberen me best doen om er als eerst te zijn :P het is ook goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt en voor je het weet ben je weer terug ;) we denken nog steeds iedere dag aan je :) en missen je gezelligheid hier in huis

    heb trouwens ook een nieuwtje mag maandag weer gaan werken (zou onderhand eens tijd worden )

    xx dennis


  • 04 Juni 2011 - 17:45

    Ingrid:

    Helaas, nog geen beoordeling gehad, en heb ook geen flauw idee wanneer het nu wel is. Krijg het gelukkig wel van Aida! :)

  • 06 Juni 2011 - 10:36

    Lester:

    Hey nu pas weer achter de computer en tijd om je verslag te lezen (ben de laatste dagen nogal afgeleid geweest, je weet vast wel door wie ;)(A)) Maar goed om te lezen dat het goed gaat en je een beetje je draai hebt gevonden. Over die prelude. Ik wil eigenlijk mee helpen die van mijn broer te fixen en die dan over te nemen als mijn trouwe civic op is ;)

  • 12 Juni 2011 - 11:46

    Astrid:

    Hey Ingrid

    Heel veel plezier gewenst dit weekend met je moedertje geniet er lekker van en vele groeten van Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

wordt vervolgd

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 32899

Voorgaande reizen:

21 November 2011 - 10 April 2012

Stage Lanzerote (Playa Blanca)

03 Mei 2011 - 30 September 2011

Stage Spanje (Pineda de Mar)

Landen bezocht: