Thuis! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ingrid Klaassen - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ingrid Klaassen - WaarBenJij.nu

Thuis!

Door: Ingrid Klaassen

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

28 September 2011 | Nederland, Tilburg

Nou dames en heren, ik ben ondertussen sinds zondag dus weer thuis. En sinds vandaag ook aangekomen in Tilburg. De reis was heerlijk, met een First Class bus van Solmar. Lekker ontbeten in de stad Luxemburg. Ik reisde samen met een meisje van een ander animatie team.

De laatste weken waren heel rustig. Calella Palace is mij wel heel goed bevallen, evenals mijn collega's daar. Misschien was het beter geweest als ik er al eerder naar was over geplaatst. Wel was het er extreem rustig, maar dat was in elk hotel het geval. Uiteindelijk de evaluatie gehad: een 7. Voor iemand die eigenlijk persoonlijk geen entertainer is, is daar niks mis mee. Naast het feit dat ik het er uiteindelijk sowieso al heb afgemaakt! Ook het commentaar van mijn begeleider er bij was heel fijn en positief.

Woensdag was dus de laatste werkdag. Woensdagavond een afspraak al bij de tattoo shop. Ja, mijn lang gewilde tattoes op mijn voeten staan er eindelijk op! Donderdagavond met alle Nederlanders van het H-Top team zona media gegeten bij De pepermolen. Net een familie. (Ik mis mijn huisgenootjes nu dan ook echt flink.) Vrijdagochtend om half 7 al werden al mijn huisgenootjes opgehaald richting het vliegveld. Dit was erg zwaar voor me. De laatste dagen leefde ik dan ook met flink gemixte gevoelens. Ik wou wel naar huis, maar ook weer niet. Heb me er flink eenzaam gevoeld maar had er gelukkig nog vrienden zitten in Spanje. Zaterdagavond om 19:00 ben ik de bus in gestapt naar Nederland. Een heel snel maar krachtig afscheid nog in Malgrat. Eenmaal in de bus bleek dat ik mijn huissleutels nog in m'n zakken had haha, die met flink geluk tijdens de oppik route nog aan Nick kunnen geven in Santa Susanna. Nou de reis naar huis dus prima verlopen. Aangekomen in NL, super fijn om iedereen weer te zien en omhelzen. Helaas vind ik het hier moeilijk wennen. In spanje was het niet puur mijn stage, ik heb daar ook er mijn thuis van gemaakt. Had er Spaanse en nederlandse vrienden en het 'appartement' was ook echt mijn thuis. Ik heb er nu dus ook verbaasd veel moeite mee om mij hier thuis te voelen.

Maar, zoveel hoeft het ook niet, want 21 november vertrek ik alweer! Om 13:05 stijg ik op in Eindhoven om even later neer te dalen op de Canarische Eilanden, het eiland Lanzarote. Hier verblijf ik ook weer 5 maanden lang en ga werken als... receptioniste! Ik werk samen met o.a. 1 Tilburgse collega, super fijn, en hij is er al eerder op stage geweest. Ik ga werken voor H10 Hotels, in het hotel Timanfaya Palace. Voor wie wil kan je kijken op de site h10hotels.com . Het hotel is echt super super luxe, niet normaal. Ik ga er verblijven in een kamer (maar niet zoals de typische hotelkamers) met 1 of 2 andere stagaires, badkamer, koelkast, e.d. Prima dus! Ipv 6 dagen is het nu 5 dagen per week werken. In de eerste periode gewoon overdag van bijv. 10 tot 6. Later in de shifts: 07:00 tot 15:00 of 15:00 tot 23:00. Die wisselen waarschijnlijk per week ofzo. Heerlijk dus! Net op school mijn contracten op gehaald en het nieuwe werkboek, ik heb er zin in! Lekker de winter overslaan ;)

De foto's van Spanje zijn grotendeels besteld. Nu bezig aan het eindverslag. En dan ga ik weer! Maar ik heb nog 8 weken dus zie jullie als het goed is allemaal nog wel voor ik Nederlandse bodem weer verlaat!

Voor de mensen die nog de laatste foto reeks van Spanje willen zien, zoals de strippende mannen op Lonneke's verjaardag: ze staan allemaal op mijn Facebook.

  • 28 September 2011 - 15:11

    Smam:

    Ja, je bent er weer en inderdaad, je moet wel even wennen, maar ik vind het wel weer erg gezellig. Als je hier bent tenminste! Ik hoop dat we samen nog eens een keer iets leuks kunnen gaan doen. En ja, in Lanzerote zie je ons zeker weer een keer verschijnen! Wanneer? dat hangt van veel dingen af, maar ook van je rooster dan. Een goede reden om het koude Holland te even te ontvluchten!
    xxxxxxxxxxmamxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 September 2011 - 05:48

    Stijn:

    :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

wordt vervolgd

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 32899

Voorgaande reizen:

21 November 2011 - 10 April 2012

Stage Lanzerote (Playa Blanca)

03 Mei 2011 - 30 September 2011

Stage Spanje (Pineda de Mar)

Landen bezocht: