Negatief nieuws. - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Ingrid Klaassen - WaarBenJij.nu Negatief nieuws. - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van Ingrid Klaassen - WaarBenJij.nu

Negatief nieuws.

Door: Ingrid Klaassen

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Juli 2011 | Spanje, Malgrat de Mar

Het is weer even geleden! Maar daar ben ik weer. Vandaag is week 12 gestart, nog 8 maar te gaan dus. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant gaat de tijd hier zelfs té snel. Er is ook weer vanalles gebeurt hier en natuurlijk weer hoop nieuwe mensen ontmoet. En een nieuwe stamkroeg/club gevonden haha, nóg dichter bij huis. Vandaag een vrije dag gehad met Mare. Samen met haar, Luis ennnn Renze(!) naar Mataro geweest. Nógmaals poging tot shoppen voor avondwerk kleding om de manager tevreden te maken. Ja daar krijgen we het...

Ik ben hier natuurlijk voor mn stage/werk en dat zit dan ook 24/7 in me koppie. Helaas gaat het niet zo goed. Ik wacht eerst mijn 2e evaluatie af die ik deze week krijg voordat ik alles verder uitleg. Maar in het kort: de manager had flink lopen klagen bij Aida (head-entertainer) met als melding "als het binnen nu en een week niet veranderd gaat ze naar een ander hotel". Je kan begrijpen hoop ik dat ik echt over de zeik was. Weken lang vraag ik aan hun of ik ergens aan kan werken en of er nog kritiek was en er werd me niks gemeld, end an opeens dat. Schijnt ook lekker typisch te zijn hier. In eerste instantie was Aida het me niet eens van plan om te vertellen, het is dat Luis er op aan drong, grote dank aan Luis. Niks is goed genoeg volgens de manager. Ik spreek tegenwoordig zoveel mogelijk Spaans tegen gasten of personeel dat geen Engels kan of wil praten. Praten collega's in het engels naar me dan reageer ik natuurlijk in het engels. Maar ZIJ horen me dus geen spaans praten, dus kan ik volgens hun niks van Spaans. Dan nogsteeds het gezeik over de avond kleding. Niks is goed genoeg van de manager, op die keer na dat ik in een mini rokje en hoge hakken liep. De gasten vragen me ook waarom ik dat draag met de mini disco omdat zij het niet snappen, maar de manager heeft zo z'n eisen. En dan de activiteiten en al, natuurlijk ben ik nog geen goed entertainer, ik ben hier om te LEREN. Maar de manager wil blijkbaar dat we nu al profs zijn, wat dus echt niet kan. Hij wou goedkope studenten, dan krijgt ie de kwaliteit van lerende studenten. Ik doe écht hard me best. Arlan en ik zijn nu ook bezig met organiseren van een grote themadag voor vrijdag, zonder hulp van Aida, iets wat de andere hotels nog niet eens zo hebben. Ook blijf ik spaans bij leren, krijg zo bijv les van Luis en van Spaanse gasten. En dan zijn er bijv formulieren die je na elke activiteit moet invullen, ik ben de enige die het doet, zelfs mn head entertainer doet het niet. En meer van zulke dingen. Is er even weinig te doen dan ga ik mezelf nuttig maken door de decoratie voor themadagen af te maken. Wat doet Aida? die gaat op r telefoon spelen of (ook tijdens activiteiten) kletsen bij de receptie. Nou zal ik over haar nooit een klacht indienen want verders is ze heel lief voor me. Heb ik een dag dat ik me rot voel, dan hoef ik bijv 's avonds niet uitgebreid te presenteren maar kinderen schminken. En ze is alsnog de beste head entertainer van de hele zona media (wat ook wat zegt over die andere head entertainers). Nogmaals: ik ben zeker nog geen goede entertainer, maar ik doe zó hard m'n best, maar het enige wat m'n manager en cristhian (coordinator) zien is wanneer ik iets fout doe. En als ik wat fout doe is dat écht niet expres, maar goed, luisteren is ook iets wat hun echt niet kunnen. En zo kan ik door blijven ratelen over dingen die zijn voorgevallen, ik hoef er maar over na te denken en ik word meteen kwaad en verdrietig. En nou wil ik zaterdag als renze komt graag trots laten zien waar ik werk, nou... Kreeg te horen dat als zijn vriend ook mee komt en er uit ziet als echt kraker (Renze zag er vandaag netjes uit maar waarschijnlijk ook niet net genoeg), dat de manager dan hun niet in z'n hotel wil hebben, ondanks dat hij m'n maatje is en vanuit NL hier dus is.

Deze week is m'n 2e evaluatie en die moet dus beter zjin als de vorige. Ik weet van mezelf dat ik echt wel vooruit ben gegaan en anderen zeggen het ook, maar ik ben benieuwd.. Want dan is er ook nog hoofdstuk-cristhian. M'n coordinator. M'n coordinator die niet op komt dagen bij serieuse gesprekken met een collega van me. De coordinator die met het werkrooster pas op maandagavond komt aanzetten. De manager die (zeggen ook z'n vrienden) altijd een lieveling heeft en de rest per direct niet mag. En de coordinator..ik heb nog nooit iemand gezien die zó nep is, het is gewoon niet uit te leggen. Maar goed, zijn modus als ie bij mij is, is negeer-stand. De enige reden waarom ik me hier nu al langere tijd echt heel rot voel, is vanwege hem. En mensen kunnen zeggen van 'ach laat hem', het is m'n coordinator en ik heb dus geen keus. Momenteel is het zo hoog opgelopen dat ik per direct verdrietig en kwaad word als ik hem zie, en dat heb ik nog nooit bij iemand gehad. Nou moet er dus een gesprek gaan volgen, maar Marit (die de baas is over ons en ook cristhian) vind altijd dat we eerst dan met hem moeten praten. Ook hij zegt dat als je gelijk naar Marit gaat, je punten verliest. (slecht voor z'n eigen ego waarschijnlijk, arrogant manneke dat het is.) Maar met hem is gewoon NIET te praten. Je praat tegen een muur, en alles wat je zegt, antwoord ie op met zinnen die ie waarschijnlijk van te voren al heeft bedacht en alleen maar negatief naar je toe zijn. Ik heb me nog nooit zo ongewenst gevoelt, als wanneer hij in m'n buurt is.. Ik ga er nu ook over ophouden, ik hou jullie op de hoogte. Deze week dus evaluatie en ik ga alsnog contact opnemen met Marit. Mij krijgen ze niet zomaar neer, hoe disrespectvol ze zich ook naar me gedragen. En ik heb gelukkig altijd m'n meiden om me heen en Luis en andere maatjes. :) Ook ben ik nog van plan om alles wat er is voorgevallen, en dat is een waslijst, te mailen naar m'n school. Zij horen waarschijnlijk alleen het verhaal van de manager of cristhian, en ik wil heel graag dat ze ook mijn kant weten, voor het geval dat er anders acties worden ondernomen. Ik wil hier echt niet weg, no way.

Nou, even wat anders. Over lanzarote weet ik nog weinig verders. Het enige wat ikw eet is mail van 1,5 week geleden (docent is nu op vakantie) met de vraag of ik dan al half november wil vertrekken met de rest mee. En of ik wil laten weten als ik een ticket ga boeken. Maar wat dat dan betekent? M'n sollicitatiebrief is nog niet eens in Lanzarote, dus ik weet het niet.

Ook heb ik trouwens veeel nieuwe foto's, maar die staan op m'n facebook want het zijn er echt teveel voor hier. Dus damens en heren, check mijn facebook!!!

Ik zou graag willen afsluiten met wat positiefs maar ik weet helaas niet echt wat, betreft het werk. Ik doe gewoon m'n best en kijk uit naar m'n themadag vrijdag, eens laten zien wat ik kan en wat ik geleerd heb. M'n huisgenootje Mare heeft het ook nogal lastig op het werk en we praten nogal wat af, kunnen we elkaar lekker motiveren om door te gaan en tegen mekaar zeiken over de vervloekte spanjaarden. ;) Dus ja, qua sociaal gebied hier zit ik goed. Echt een grote familie hier! Zij laten me hier wel welkom voelen :) Maar goed, dan ga ik nu afsluiten. Als er groot nieuws is laat ik het weten! Geen nieuws is goed nieuws!

Mam pap ome jan en tante carla, tot snel!!! :D

  • 20 Juli 2011 - 21:54

    Maurice:

    Hey meis!
    Wat jammer te horen dat je dat vervelends allemaal meemaakt.
    Gelukkig zijn er dan altijd vrienden waarop je kan terugvallen;)
    Maak er verder een geweldige tijd van met Renze!

    Xox Maurice
    PS: Huize Archibald is niet kapot te krijgen!!!;D

  • 21 Juli 2011 - 06:11

    Stijn:

    hey meissie, wat vervelend om te horen zeg! gewoon je best blijven doen dan kan het iig nooit daaraan liggen en heb jij je best gedaan! veel plezier daar!

    gr stijn

  • 21 Juli 2011 - 07:23

    Smam:

    Hey, ik ben gewoon blij dat onze vakantie bij jou bijna gaat beginnen! En ja, meer dan je best kan je niet doen, heel vervelend allemaal, maar probeer vol te houden! Fijn dat je collega's en vrienden je blijven steunen. En zoals je zelf ook al zei, je bent er om te leren. Misschien eens navragen hoe het afgelopen jaar ging met stagieres? Sterkte en tot gauw!xxx

  • 21 Juli 2011 - 09:51

    Eric Helga:

    ja ik weet je word zo best onzeker van.
    maar je best blijven doen meer kun je niet doen. gr eric helga

  • 21 Juli 2011 - 13:34

    Astrid Klaassen:

    Shit Ingrid, wat jammer dat t allemaal niet zo soepel gaat.
    Er is maar een ding wat je kan doen en dat is je best doen. Ik hoop echt dat je een positieve beoordeling krijgt. nou ik zal voor je duimen oke?
    Vele groeten uit t koude nederland van astrid, doei doei

  • 21 Juli 2011 - 18:35

    Carla:

    Hoi,
    Als je zelf steeds het gevoel hebt, dat je vooruit gaat zit het goed. Blijf in jezelf geloven!!
    Nog bedankt voor je leuke sms. Nog even en we zien elkaar weer. Toi toi toi.

    Liefs van Tante Carla

  • 22 Juli 2011 - 16:48

    Marleen:

    Zucht... niet alle leidinggevenden zijn even geweldig, al vinden ze soms zelf van wel.
    Ik hoop dat ze snel zien dat je inderdaad wel je best doet en wel een hoop geleerd hebt. Hopelijk heb je veel plezier vandaag met de themadag :) En ik wens je veel succes op werk!
    Maar goed dat je in een omgeving zit met ook leuke mensen die je steunen en zon, zee, strand ter ontspanning in de weinige uurtjes vrije tijd.

    xXx

  • 23 Juli 2011 - 08:25

    Smam:

    Ik loop al weer vooruit op je eventuele volgende verslag, maar zo weet andere lezers ook dat de thema avond door jou en Aylan georganiseerd, goed is verlopen.
    Dat er volop complimenten waren van diegene die anders niet weten wat dat is!
    Hopelijk is de sfeer nu een stuk beter geworden en heb je er weer zin in!
    xxx

  • 23 Juli 2011 - 15:53

    Evelien:

    We denken allemaal aan je.. en ik snap helemaal hoe je je voelt! Ik ben nog steeds aan het zoeken naar iets goedkoops om jouw kant op te komen! Wil je knuffelen ;)
    Ik zet dadelijk nog een berichtje op je facebook.. of je moet het bij mij al hebben gezien van COSMO entertainment..

    lief ik denk aan je! <3
    Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

wordt vervolgd

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 32905

Voorgaande reizen:

21 November 2011 - 10 April 2012

Stage Lanzerote (Playa Blanca)

03 Mei 2011 - 30 September 2011

Stage Spanje (Pineda de Mar)

Landen bezocht: